Image minyak argan

Image minyak argan

Tuesday 19 December 2017

10 KELEBIHAN MINYAK ARGAN UNTUK KULIT WAJAH

10 KELEBIHAN MINYAK ARGAN UNTUK KULIT WAJAH


Argan Oil atau Minyak Argan berasal dari buah pohon Argan (Argania spinosa) yang hanya  ditemukan di Morocco, Afrika Utara. 

Pohon yang dilindungi oleh UNESCO ini ditemui sejak 150-200 tahun yang lalu dan yang lebih mengejutkannya lagi, pokok ini mengeluarkan buah ketika berusia sekitar 30-50 tahun. 

Untuk mendapatkan 1 liter minyak argan memerlukan 30 kg buah argan dan proses untuk mendapatkan ekstraknya mengambil masa selama 15 jam.


Seperti mana yang kita tahu, minyak argan sangat bagus untuk kulit wajah dan bukan itu sahaja anda juga boleh guna untuk rambut dan kulit tubuh badan.

 Jom kita baca 10 Kelebihan Minyak Argan Untuk Kulit Wajah. Bila kita tahu kelebihannya, kita mula untuk guna Minyak Argan dan konsisten mengamalkannya.



Antara kelebihan Minyak Argan:
1) Kaya Dengan Antioksida
Minyak Argan kaya dengan Vitamin E malah kandungan vitaminnya 2 kali ganda lebih banyak berbanding Minyak Zaitun. Vitamin E kaya dengan antioksidan dan berfungsi untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penuaan berlaku pada kulit wajah.


2 )Lembut Pada KulitMinyak Argan juga berfungsi melembapkan kulit yang kering dan membuatkan kulit anda lebih lembap. Jika anda mempunyai kulit kering, anda memang dinasihatkan menggunakan produk yang berasaskan semulajadi seperti minyak argan ini untuk mengembalikan kelembapan kulit. Anda sentiasa berada dalam pejabat yang berhawa dingin, memang digalakkan guna produk yang berasaskan argan sebagai pelembap.


3) Mencerahkan KulitDisamping melembapkan kulit, minyak argan juga berfungsi untuk mencerahkan kulit dengan membuat tona kulit lebih sekata. Tak perlu guna kosmetik yang berbahaya, guna sahaja minyak argan. Biar hasil lambat, tetapi lebih selamat pada kulit.


4) Menghilangkan ParutAnda mempunyai parut jerawat? Minyak argan boleh membantu menghilangkan parut jerawat tanpa meninggalkan kesan pada kulit.


5) Mengurangkan KedutanApabila usia kita makin bertambah, mula lah datangwrinkles atau kedutan pada wajah kita. Mesti kita rasa tak best sangat? 😣 Haa..apa lagi, sapulah minyak argan pada kawasan yang berkedut tu, Inshaa Allah dalam masa 2 hingga 3 minggu anda akan nampak kesan kedutan itu makin berkurangan.


6) Menyegar dan Melembutkan kulitBila ia boleh melembapkan kulit, semestinya minyak argan juga mampu membuat kulit kita lebih segar dan lembut. Malah tekstur kulit lebih cantik bila tiada lagi kulit kering. Masalah kulit dapat diatasi dengan minyak argan yang sungguh powerful ini!


7) Mengurangkan JerawatJerawat ni memang sahabat kita dari dulu sampai sekarang 😌 Mana taknya, dah tua tua pun masih naik jerawat 😅 Tak perlu pening bila jerawat yang sedia ada susah nak surut, cepat-cepat sapu minyak argan pada kawasan jerawat tersebut. Inshaa Allah bangun pagi esok jerawat tu dah surut.


8) Mengatasi masalah JerawatKalau anda perasan wajah anda mula nak tumbuh jerawat, tiba-tiba rasa macam ada benjolan nak muncul, selamatkan wajah anda dengan minyak argan secepat mungkin 😆 sebab minyak argan ini boleh mengatasi masalah jerawat sebelum ia berleluasa. Tak sempat tumbuh dah hilang dari pandangan anda 😄


9) Pengganti TonerAgak-agak malas nak beli toner atau malas nak pakai toner sebelum tidur, tak perlu risau sebab minyak argan boleh dijadikan sebagai pengganti toner anda. Sebelum tidur, titiskan 2 atau 3 titis minyak argan pada tapak tangan dan gosok terlebih dahulu, baru lah anda sapu pada wajah & urut wajah dengan urutan memutar.


10) Sesuai dengan Semua KulitLast sekali, apa yang best dan menarik mengenai minyak argan ini adalah ia sesuai dengan semua jenis kulit. Jadi dah tak perlu risau kalau tak sesuai dengan kulit. Minyak argan selamat digunakan!


Minyak Argan by.hanneasRm49 30ml
Promosi YESRM45 30ml10/12-10/1
Dapatkan sebelum terlambatAGENT/DROPSHIP DIPERLUKAN==========================✔ Ada kelulusan KKM (NOT170702582K)✔ Diiktiraf oleh USDA✔ Organik dan tulen ✔ Tiada campuran bahan lain✔ Tiada bahan kimia merbahaya✔ Harga mampu milik✔ Berasal dari Morocco. ✔Bukan product OEM ataupun rebranding.
KEGUNAAN💗️Melembapkan dan menggalakkan pertumbuhan rambut baru💗Kurangkan rambut gugur💗Melembapkan dan memperbaiki kulit muka, tangan, kaki💗Terbukti membantu dalam mengatasi masalah eczema, jerawat, jeragat, parut..💗️ Senang diserap dan tidak berminyak💗 Boleh dicampur dengan foundation, bedak sejuk, serum, conditioner dan banyak lagi💗 Boleh dijadikan 'career oil' bagi pelbagai 'essential oil'💗 Selamat digunakan oleh bayi hingga dewasa, perempuan dan lelaki
#ainibyhanneas
http://nazainik.wasap.my


Pada yang berminat untuk ketahui khasiat Minyak Argan By.hanneas😘
Boleh pm aini, 

Aini merupakan agent area kawasan
🚗Kuantan dan Gambang, 
(aini juga boleh cod tangkak dan segamat jika kebetulan aini balik kampung 😍)

Yang berminat untuk tambah pendapatan pun boleh, aini sangat galakkan anda rebut peluang ini,

Untuk ketahui lebih lanjut boleh terus wasap aini di
🔆 http://nazainik.wasap.my

Ataupun boleh tinggalkan sebarang pertanyaan diruangan komen 😊

💖Ikuti pautan aini di sini💖

Fb : https://www.facebook.com/Aini.by.hanneas/

Ig : http://www.instagram.com/arganoil_byhanneas

Ig testimoni : https://www.instagram.com/testimony.by.hanneas/


No comments:

Post a Comment

Perbezaan antara Face Oil, Serum dan Essential Oil

Assalamualaikum sahabat maya,   Selama ni kita pakai segala produk pada muka kita, tapi kita tak tau apa perbezaan nya, plus ramai yang k...